Infraestructura 

A l’escola disposem de dues aules d’informàtica, una a l’edifici d’infantil i Primària i una altra a l’edifici de secundària i batxillerat. 

A nivell digital, l’escola ha fet una progressió exponencial en els últims anys adaptant-se a les noves necessitats sorgides dels canvis metodològics en educació. S’han incorporat iPad’s a Infantil i Primària per treballar amb els alumnes, hi ha un  ordinador fixe o un portàtil a cada aula per poder realitzar activitats de caire digital. També disposem d’una sala d’informàtica amb 30 dispositius fixes on els alumnes de cada classe tenen una hora assignada per poder-hi treballar.  

A Secundària des de 2019-20 i arrel del confinament per la pandèmia es va iniciar un feina d’aprenentatge i treball amb eines digitals. Així, tot l’alumnat de 1r i 2n ESO ( i en un futur proper 3r i 4t) desenvolupen el seu ensenyament-aprenentatge principalment amb el projecte 1x1: projecte basat en un Entorn Virtual d'Aprenentatge (Alexia Classroom) que combina i integra el treball de diferents elements principalment l'entorn ofimàtic Microsoft Office365 i els llibres de text digitals. Això fa que TOT l’alumnat disposi d’un ordinador portàtil personal de treball a l’aula. 

Per a 3r i 4t es disposa de 4 carros amb uns 30 dispositius per poder fer servir a l’aula. Això ha fet que l’aula o sala d’informàtica ja no existeix com a tal espai i, per tant, s’hagi democratitzat l’aprenentatge les TIC no restringint-se a una sola matèria, encara que es manté la matèria optativa de 4tESO d’Informàtica. 

Per completar la dotació digital, totes les aules de Secundària i Batxillerat (inclosos laboratoris) disposen de ordinador fix connectats a canó de projecció i xarxa WiFi. 

Pràctiques del centre d’ús i aplicació de la tecnologia 

La vinculació amb Microsoft i el treball amb l’office 365 amb tots els alumnes i amb l’equip d’educadors ha estat fonamental per desenvolupar la competència digital dels alumnes i sobretot la competència digital docent. 

En aquests moments, tenim a un gran part del professorat d’Infantil i Primària amb un nivell mitjà de competència digital, un petit grup tenen un nivell baix i un altre petit grup destaca per sobre de la resta. 

Pel que fa a Secundària, el fet d’implementar Alexia Classroom ha suposat una gran salt qualitatiu de les competències digitals del professorat (i de l’alumnat). Cada professor incorporat al projecte 1x1 disposa d’un ordinador de les mateixes característiques que l’alumnat i ha rebut una formació bàsica en quant a l’ús, bàsicament, de la l’EVA Alexia Classroom. Una formació complementada amb un acompanyament/assistència per part de la comissió TIC. 

Dins d’aquesta visió general cal destacar la gran dotació que ha fet el centre al llargs dels cursos en materials robòtics per fomentar les STEM i el pensament computacional. Una aposta que sempre ha fet el col.legi en metodologies actives (truncada pel COVID) per tal d’impulsar les vocacions STEM, utilitzant diversos materials de robòtica educativa: WeDo, LEGO EV3, placa BQ2.0, ElectroLab, Arduino.. 

Un dels exponents d’aquest ús de la robòtica educativa va ser el projecte de treball col.laboratiu AulaTecMaker entre l’alumnat de 6ePRIM i 1rESO. Projecte organitzat a través del Moodle Maristes Girona i en el que, en l’àmbit digital, els alumnes aprenien dos llenguatges computacionals, utilitzaven tres suports diferents (tabletes iPAD, portàtils i torres) i realitzaven el registre de les seves solucions i evolució de l’aprenentatge amb les eines office 365. 

 

Procés d'elaboració 

Aspectes organitzatius i vies de participació de la comunitat educativa seguits per dissenyar l’EDC (comissió d’estratègia digital de centre, implicació del claustre i de les famílies, etc.) 

Integració de l’Estratègia Digital de Centre al Projecte Educatiu del Centre 

Aquesta integració encara no está feta. El curs vinent es realitzarà aquesta integración al Projecte Educatiu de centre 

 

DIAGNOSI 

 

Eines utilitzades en la diagnosi 

L’eina utilitzada per fer la diagnosi ha estat l’eina SELFIE i SELFIE FOR TEACHERS tan per l’Equip Directiu, per l’equip docent i pels alumnes. 

Aspectes destacats de la diagnosi 

Resultats principals trobats en la diagnosi. 

ANÀLISI DE LA SITUACIÓ DEL CENTRE 

 

ANÀLISI DEL RESULTATS DE L’ENQUESTA SELFIE CURS 22-23 

 

LIDERATGE 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC 

Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. 

Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat 

SECUNDÀRIA 

En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC 

Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. 

Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat 

BATXILLERAT 

En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC 

Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. 

Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat 

 

COL·LABORACIÓ I XARXES 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

 

Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i  d’avaluació 

 

Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions  

SECUNDÀRIA 

Treball en la plataforma Moodle/office 365 en la vessant de l’alumne. 

A nivell docent s’han establert criteris de col·laboració amb els professors de diferents matèries i cursos diferents. 

Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions. Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i  d’avaluació 

 

BATXILLERAT 

Treball en xarxa amb els alumnes a partir de l’entorn office 365. 

Sinergies entre el treball híbrid (digital i paper) 

Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions.Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i  d’avaluació 

 

 

INFRAESTRUCTURA I EQUIPS 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

Estructura digital potent i assentada. Xarxa i  accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura.  

 

Dispositius vells que cal renovar periòdicament. 

Suport per abordar la bretxa digital: equips personals de treball i xarxa  

SECUNDÀRIA 

Estructura digital potent i assentada. Equips, xarxa, accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura. 

Assistència tècnica molt rellevant 

Millora del sistema de projecció audiovisual. Projectors obsolets. 

Suport per abordar la bretxa digital: equips personals de treball i xarxa 

BATXILLERAT 

Estructura digital potent i assentada. Equips, xarxa, accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura. 

Ús personal dels equips digitals 

Millora del sistema de projecció audiovisual. Projectors obsolets. 

 

DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL I CONTINU 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

Interès per la innovació per part del professorat. 

Ús de la innovació de l’aula en el dia a dia de l’aprenentatge. 

S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora. 

 

SECUNDÀRIA 

El claustre està a favor de millorar el coneixement de l’entorn EVA per millorar l’aprenentatge dels alumnes. 

S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora. 

BATXILLERAT 

 

S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital?) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora. 

El coneixement i aplicació de l’entorn EVA 

 

 

PEDAGOGIA: RECOLZAMENTS I RECURSOS 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

El claustre se sent preparat en termes de comunicació i recerca de recursos en línia. 

Part del claustre d’aquestes dues etapes una mica desconnectat de les possibilitats que podem oferir amb el nostre EVA i altres eines les quals tenim abast. 

SECUNDÀRIA 

El claustre se sent preparat en termes de comunicació i recerca de recursos en línia, i tant la creació de recursos com l’ús dels EVA estan molt adquirits. 

S’hauria de millorar amb el claustre la creació de contingut i ús de l’EVA, a més tenint en compte que s’implanta 1x1 a tot ESO. 

BATXILLERAT 

 

 

 

PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

La implicació de l’alumnat quan es treballa amb tecnologies digitals. 

Es personalitza a les necessitats de l’alumne en el seu treball diari. 

Ús d’eines col·laboratives per l’aprenentatge 

Impulsar l’ús de dispositius digitals a l’aula per millorar el procés d’aprenentatge, sobretot a Cicle Inicial 

SECUNDÀRIA 

L’etapa de secundària té una implementació de les tecnologies digitals que és positiva i adaptada per les necessitats de l’alumnat. 

Treball interdisciplinar entre les matèries 

BATXILLERAT 

 

Desconnexió entre professorat i alumnat en alguns aspectes de la implementació a l’aula. Pot ser degut a la baixa participació del professorat, i els que ho han fet son digitalment actius. 

Poc treball de projecte interdisciplinar. 

 

PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

 

No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines. 

SECUNDÀRIA 

L’alumnat te una comunicació continua dins dels EVA o Alexia. 

No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines.L’avaluació mitjançant tecnologies digitals està assentada. 

BATXILLERAT 

 

No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines. 

 

COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT 

PUNTS FORTS 

ASPECTES A MILLORAR 

INFANTIL I PRIMÀRIA 

Els alumnes troben que a l’escola se’ls fomenta un bon ús de les eines digitals i de comunicació 

Fomentar l’ús i l’aplicació del pensament computacional 

Verificar les informacions que recerquen els alumnes i a donar-li el seu pes. 

SECUNDÀRIA 

La competència digital de l’alumnat es veu reforçada amb la metodologia utilitzada 

Fomentar l’ús i l’aplicació del pensament computacional 

Verificar les informacions que recerquen els alumnes i a donar-li el seu pes. Respectar les llicències d´ús i propietat intel·lectual. Otorgar el reconeixement dels treballs 

BATXILLERAT 

L’ensenyament de la comunicació mitjançant tecnologies digitals i la creació de continguts. 

L’alumnat opina que el treball envers seguretat i recerca d’informació és inferior al que s’hauria d’arribar com a objectiu. 

Els mestres opinen que els alumnes no verifiquen les informacions cercades per la xarxa ni a donar-li el crèdit del treball d’altres persones a internet.