Infraestructura
A l’escola disposem de dues aules d’informàtica, una a l’edifici d’infantil i Primària i una altra a l’edifici de secundària i batxillerat.
A nivell digital, l’escola ha fet una progressió exponencial en els últims anys adaptant-se a les noves necessitats sorgides dels canvis metodològics en educació. S’han incorporat iPad’s a Infantil i Primària per treballar amb els alumnes, hi ha un ordinador fixe o un portàtil a cada aula per poder realitzar activitats de caire digital. També disposem d’una sala d’informàtica amb 30 dispositius fixes on els alumnes de cada classe tenen una hora assignada per poder-hi treballar.
A Secundària des de 2019-20 i arrel del confinament per la pandèmia es va iniciar un feina d’aprenentatge i treball amb eines digitals. Així, tot l’alumnat de 1r i 2n ESO ( i en un futur proper 3r i 4t) desenvolupen el seu ensenyament-aprenentatge principalment amb el projecte 1x1: projecte basat en un Entorn Virtual d'Aprenentatge (Alexia Classroom) que combina i integra el treball de diferents elements principalment l'entorn ofimàtic Microsoft Office365 i els llibres de text digitals. Això fa que TOT l’alumnat disposi d’un ordinador portàtil personal de treball a l’aula.
Per a 3r i 4t es disposa de 4 carros amb uns 30 dispositius per poder fer servir a l’aula. Això ha fet que l’aula o sala d’informàtica ja no existeix com a tal espai i, per tant, s’hagi democratitzat l’aprenentatge les TIC no restringint-se a una sola matèria, encara que es manté la matèria optativa de 4tESO d’Informàtica.
Per completar la dotació digital, totes les aules de Secundària i Batxillerat (inclosos laboratoris) disposen de ordinador fix connectats a canó de projecció i xarxa WiFi.
Pràctiques del centre d’ús i aplicació de la tecnologia
La vinculació amb Microsoft i el treball amb l’office 365 amb tots els alumnes i amb l’equip d’educadors ha estat fonamental per desenvolupar la competència digital dels alumnes i sobretot la competència digital docent.
En aquests moments, tenim a un gran part del professorat d’Infantil i Primària amb un nivell mitjà de competència digital, un petit grup tenen un nivell baix i un altre petit grup destaca per sobre de la resta.
Pel que fa a Secundària, el fet d’implementar Alexia Classroom ha suposat una gran salt qualitatiu de les competències digitals del professorat (i de l’alumnat). Cada professor incorporat al projecte 1x1 disposa d’un ordinador de les mateixes característiques que l’alumnat i ha rebut una formació bàsica en quant a l’ús, bàsicament, de la l’EVA Alexia Classroom. Una formació complementada amb un acompanyament/assistència per part de la comissió TIC.
Dins d’aquesta visió general cal destacar la gran dotació que ha fet el centre al llargs dels cursos en materials robòtics per fomentar les STEM i el pensament computacional. Una aposta que sempre ha fet el col.legi en metodologies actives (truncada pel COVID) per tal d’impulsar les vocacions STEM, utilitzant diversos materials de robòtica educativa: WeDo, LEGO EV3, placa BQ2.0, ElectroLab, Arduino..
Un dels exponents d’aquest ús de la robòtica educativa va ser el projecte de treball col.laboratiu AulaTecMaker entre l’alumnat de 6ePRIM i 1rESO. Projecte organitzat a través del Moodle Maristes Girona i en el que, en l’àmbit digital, els alumnes aprenien dos llenguatges computacionals, utilitzaven tres suports diferents (tabletes iPAD, portàtils i torres) i realitzaven el registre de les seves solucions i evolució de l’aprenentatge amb les eines office 365.
Procés d'elaboració
Aspectes organitzatius i vies de participació de la comunitat educativa seguits per dissenyar l’EDC (comissió d’estratègia digital de centre, implicació del claustre i de les famílies, etc.)
Integració de l’Estratègia Digital de Centre al Projecte Educatiu del Centre
Aquesta integració encara no está feta. El curs vinent es realitzarà aquesta integración al Projecte Educatiu de centre
DIAGNOSI
Eines utilitzades en la diagnosi
L’eina utilitzada per fer la diagnosi ha estat l’eina SELFIE i SELFIE FOR TEACHERS tan per l’Equip Directiu, per l’equip docent i pels alumnes.
Aspectes destacats de la diagnosi
Resultats principals trobats en la diagnosi.
ANÀLISI DE LA SITUACIÓ DEL CENTRE
ANÀLISI DEL RESULTATS DE L’ENQUESTA SELFIE CURS 22-23
LIDERATGE |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC |
Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat |
SECUNDÀRIA |
|
En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC |
Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat |
BATXILLERAT |
|
En l’actualitat contem amb una bona base digital de centre i com a punt de partida per al nou PEDC |
Necessari millorar la base digital del professorat per completar el PEDC. Millorar la comunicació entre CEDC i el claustre de professorat |
|
|
COL·LABORACIÓ I XARXES |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i d’avaluació
|
Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions |
SECUNDÀRIA |
|
Treball en la plataforma Moodle/office 365 en la vessant de l’alumne. A nivell docent s’han establert criteris de col·laboració amb els professors de diferents matèries i cursos diferents. |
Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions. Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i d’avaluació
|
BATXILLERAT |
|
Treball en xarxa amb els alumnes a partir de l’entorn office 365. Sinergies entre el treball híbrid (digital i paper) |
Col·laboració activa en aspecte digital amb altres organitzacions.Debat entre professors i alumnes sobre l’ensenyament digital, com es fa el procés d’ensenyament digital i d’avaluació
|
|
|
INFRAESTRUCTURA I EQUIPS |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
Estructura digital potent i assentada. Xarxa i accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura.
|
Dispositius vells que cal renovar periòdicament. Suport per abordar la bretxa digital: equips personals de treball i xarxa |
SECUNDÀRIA |
|
Estructura digital potent i assentada. Equips, xarxa, accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura. Assistència tècnica molt rellevant |
Millora del sistema de projecció audiovisual. Projectors obsolets. Suport per abordar la bretxa digital: equips personals de treball i xarxa |
BATXILLERAT |
|
Estructura digital potent i assentada. Equips, xarxa, accés a internet i manteniment que asseguren el bon funcionament de dita estructura. Ús personal dels equips digitals |
Millora del sistema de projecció audiovisual. Projectors obsolets. |
|
|
DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL I CONTINU |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
Interès per la innovació per part del professorat. Ús de la innovació de l’aula en el dia a dia de l’aprenentatge. |
S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora.
|
SECUNDÀRIA |
|
El claustre està a favor de millorar el coneixement de l’entorn EVA per millorar l’aprenentatge dels alumnes. |
S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora. |
BATXILLERAT |
|
|
S’hauria de tenir un recull d’aquestes experiències dins d’uns espai de consulta (Cultura digital?) per tal de poder tenir registrades aquestes bones pràctiques per la seva consulta i millora. El coneixement i aplicació de l’entorn EVA |
|
|
PEDAGOGIA: RECOLZAMENTS I RECURSOS |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
El claustre se sent preparat en termes de comunicació i recerca de recursos en línia. |
Part del claustre d’aquestes dues etapes una mica desconnectat de les possibilitats que podem oferir amb el nostre EVA i altres eines les quals tenim abast. |
SECUNDÀRIA |
|
El claustre se sent preparat en termes de comunicació i recerca de recursos en línia, i tant la creació de recursos com l’ús dels EVA estan molt adquirits. |
S’hauria de millorar amb el claustre la creació de contingut i ús de l’EVA, a més tenint en compte que s’implanta 1x1 a tot ESO. |
BATXILLERAT |
|
|
|
|
|
PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
La implicació de l’alumnat quan es treballa amb tecnologies digitals. Es personalitza a les necessitats de l’alumne en el seu treball diari. Ús d’eines col·laboratives per l’aprenentatge |
Impulsar l’ús de dispositius digitals a l’aula per millorar el procés d’aprenentatge, sobretot a Cicle Inicial |
SECUNDÀRIA |
|
L’etapa de secundària té una implementació de les tecnologies digitals que és positiva i adaptada per les necessitats de l’alumnat. |
Treball interdisciplinar entre les matèries |
BATXILLERAT |
|
|
Desconnexió entre professorat i alumnat en alguns aspectes de la implementació a l’aula. Pot ser degut a la baixa participació del professorat, i els que ho han fet son digitalment actius. Poc treball de projecte interdisciplinar. |
|
|
PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
|
No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines. |
SECUNDÀRIA |
|
L’alumnat te una comunicació continua dins dels EVA o Alexia. |
No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines.L’avaluació mitjançant tecnologies digitals està assentada. |
BATXILLERAT |
|
|
No es té una pràctica assentada en l’avaluació de l’alumnat de manera digital o la seva autoreflexió o coavaluació amb aquestes eines. |
|
|
COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT |
|
PUNTS FORTS |
ASPECTES A MILLORAR |
INFANTIL I PRIMÀRIA |
|
Els alumnes troben que a l’escola se’ls fomenta un bon ús de les eines digitals i de comunicació Fomentar l’ús i l’aplicació del pensament computacional |
Verificar les informacions que recerquen els alumnes i a donar-li el seu pes. |
SECUNDÀRIA |
|
La competència digital de l’alumnat es veu reforçada amb la metodologia utilitzada Fomentar l’ús i l’aplicació del pensament computacional |
Verificar les informacions que recerquen els alumnes i a donar-li el seu pes. Respectar les llicències d´ús i propietat intel·lectual. Otorgar el reconeixement dels treballs |
BATXILLERAT |
|
L’ensenyament de la comunicació mitjançant tecnologies digitals i la creació de continguts. |
L’alumnat opina que el treball envers seguretat i recerca d’informació és inferior al que s’hauria d’arribar com a objectiu. Els mestres opinen que els alumnes no verifiquen les informacions cercades per la xarxa ni a donar-li el crèdit del treball d’altres persones a internet. |