Inici | Oferta Educativa | ESO

ESO

Superant reptes

L’ESO a Maristes Girona

Acompanyem els nostres alumnes en aquesta etapa tan important i els fem sentir com a casa. Els atenem adequant-nos a les necessitats personals de cadascú. Apostem per l’aprenentatge en llengües estrangeres més enllà de l’aula i el país d’origen. Afavorim l’èxit acadèmic.

L’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria acull noies i nois d’entre dotze i setze anys i comprèn quatre cursos acadèmics. El quart curs, a més, posa especial atenció en l’orientació acadèmica posterior i en la integració a la vida laboral.

Oferim reforç d'un tutor més per curs. Totes les classes de Secundària tenen un tutor extra per curs per tal d'atendre la diversitat dels nostres alumnes i poder acompanyar-los a ells i les seves famílies en el seu procés educatiu.

L’alumnat que completa satisfactòriament l’Educació Secundària Obligatòria té la possibilitat d’accedir al món laboral, o continuar estudis en la Formació Professional de Grau Mitjà o el Batxillerat.

A Maristes Girona:

• Afavorim l’aprenentatge significatiu, l’autonomia i el creixement personal.

• Valorem la cultura de l’esforç, del treball i de la constància.

• Potenciem les llengües i les matemàtiques amb projectes d’expressió oral i escrita i de problemes matemàtics.

• Desdoblem els grups classe per a l’ensenyament de les ciències i la tecnologia.

• Oferim matèries optatives de reforç, ampliació i tècniques d’estudi, i altres matèries de caire divers que puguin respondre a altres inquietuds dels nois i noies.

• Coordinem les actuacions per acollir i acompanyar alumnes, famílies i personal que s’incorporin al centre, assegurant-ne una bona adaptació.

• Acompanyem en les decisions de caràcter personal i acadèmic.

• Acompanyem els alumnes en el seu procés de creixement personal, ajudant-los a descobrir la seva interioritat i potenciant la seva predisposició a l’experiència religiosa personal i comunitària. Des del respecte a la llibertat personal i a la diversitat, oferim Jesús com a resposta a les seves preguntes.

• Vetllem per garantir la convivència a l’aula, al centre i a l’entorn, i desenvolupem la capacitat de l’alumnat i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

• Coordinem les actuacions dels professors, els tutors i el Departament d’Orientació. Elaborem adaptacions curriculars per a alumnes que no assoleixen els objectius mínims i fem seguiment dels alumnes amb matèries suspeses.

• Potenciem l’excel·lència dels alumnes amb més capacitats presentant-los a premis i concursos.

• Utilitzem la plataforma Moodle per afavorir l’aprenentatge autònom.

• Considerem la tecnologia com a competència bàsica i com a metodologia de treball dins de l’aula, en les àrees del currículum.

• Eduquem per reduir la producció de residus i fomentem la cultura de la reutilització i el reciclatge.

• Treballem seguint el sistema de gestió per processos i millora continuada.

Educació de qualitat adaptada a les necessitats de l’alumnat

L’Educació Secundària Obligatòria a Maristes Girona té com a finalitat l’assoliment de les competències clau perquè tots els alumnes tinguin un desenvolupament personal i social sòlid amb relació a l’autonomia personal, la interdependència amb altres persones i la gestió de l’afectivitat; desenvolupar en el nivell adequat, com a forma de coneixement reflexiu, de formació de pensament i d’expressió d’idees, les habilitats i competències culturals, personals i socials relatives a l’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual; la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científics, socials, culturals, religiosos i artístics, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya; la sensibilitat artística i la creativitat; la coresponsabilitat i el respecte a la igualtat de drets i d’oportunitats de les persones; el treball i l’estudi, individual i en equip, amb autonomia i capacitat crítica; la resolució de problemes de la vida quotidiana, la convivència i l’exercici responsable de la ciutadania; l’hàbit lector com a eina bàsica per accedir i construir coneixement i desplegar el potencial personal.

Àmbits, Àrees de Coneixement i Activitats Complementàries

Àmbit lingüístic: àrea de llengua catalana i literatura, àrea de llengua anglesa i literatura, àrea de llengua anglesa i àrea de segona llengua estrangera

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, literària, actitudinal i plurilingüe.

Àmbit matemàtic: àrea de matemàtiques i àrea de matemàtiques acadèmiques i aplicades

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: resolució de problemes, raonament i prova, connexions i comunicació i representació.

Àmbit cientificotecnològic: àrea de física i química, biologia i geologia, ciències aplicades, tecnologia, informàtica i cultura científica

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana; objectes i sistemes tecnològics; medi ambient, i salut.

Àmbit social: geografia i història, cultura clàssica, emprenedoria i economia

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: històrica, geogràfica, cultural i artística i ciutadana.

Àmbit artístic: àrea visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa.

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: percepció i escolta; expressió, interpretació i creació, i societat i cultura.

Àmbit d’educació física: àrea d’educació física

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: activitat física saludable ; esport; activitat física i temps de lleure, i expressió i comunicació corporal.

Àmbit cultura i valors: àrea de religió i àrea de filosofia

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: dimensió personal, interpersonal i sociocultural.

Àmbit digital: transversal

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: instruments i aplicacions; tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i d’aprenentatge; comunicació interpersonal i col·laboració, i hàbits, civisme i identitat digital.

Àmbit d’aprendre a aprendre: transversal

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: autoconeixement vers l’aprenentatge, aprenentatge individual, aprenentatge en grup, i actitud positiva vers l’aprenentatge.

Àmbit d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria

Les dimensions que es treballen en aquest àmbit són: habilitats personals i emocionals, presa de decisions, i creació i realització de projectes.

Intercanvis presencials i no presencials

En un món global, fem una aposta decidida pel plurilingüisme: treballem de manera intensa el català, castellà i anglès, i introduïm el francès i l’alemany. Els intercanvis presencials i no presencials formen part del nostre projecte educatiu.

Entenem els intercanvis entre alumnes de diferents centres com una oportunitat de posar en valor l’aprenentatge de la llengua i de promocionar la flexibilitat en la mirada a altres cultures i altres realitats.

A Maristes Girona comencem els intercanvis no presencials a edats primerenques. Els infants de cicle inicial de Primària s’escriuen en català amb nens i nenes d’altres escoles de Catalunya; quan passen a cicle mitjà ho fan en castellà amb escoles de la resta de l’estat; i ja al cicle superior, la llengua de comunicació és l’anglès i, en aquest cas, es comuniquen amb escoles anglosaxones.

El salt a l’ESO ofereix als joves la possibilitat d’iniciar-se en el coneixement del francès (1r i 2n) i l’alemany (3r i 4t).

A 2n d’ESO, si l’opció dels alumnes ha estat l’estudi del francès, es realitza un intercanvi presencial amb una escola francesa, el Collège Saint Louis de Le Cheylard. Alumnes de Maristes Girona i de l’escola Saint Louis comparteixen dues setmanes en família, una a Le Cheylard i l’altre a Girona.

A 4t d’ESO, si l’opció dels alumnes ha estat l’estudi de l’alemany, l’intercanvi es realitza amb l’escola alemanya, Kaufmännische shulen, de la població d’Offenburg.

En tots els casos les experiències són d’impacte i aconsegueixen que els alumnes valorin l’aprenentatge de les llengües i els obren la mirada a altres cultures i altres realitats.

No tenim fronteres!

Intercanvis internacionals 1Intercanvis internacionals 2Intercanvis internacionals 3Intercanvis internacionals 4Intercanvis internacionals 5Intercanvis internacionals 6Intercanvis internacionals 7Intercanvis internacionals 8
ESO-BATXILLERAT
  • Nuri Blay

    1r d’ESO

  • Anna Caraballo

    1r d’ESO

    Equip de Pastoral

  • Robert Serra

    ESO

  • Jordi Garriga

    1r d’ESO

  • Montse Sanahuja

    ESO - Batxillerat

  • Clara Barnada

    2n ESO

  • Elisenda Farré

    2n ESO

  • Simon Gareth

    Cap de departament - Llengües estrangeres

    2n ESO

  • Alicia Lozano

    2n d’ESO

  • Albert Cufí

    Cap de departament - Ciències

    3r ESO

  • Beatriz Jiménez

    3r d'ESO

  • Noemí Sorribes

    3r d’ESO

  • Gemma Vergés

    Cap de departament - Llengües

    ESO

  • Enric Bagué

    4t d'ESO

  • Anna M. Farjas

    4t d'ESO

  • Maria Perich

    Coordinadora 2n cicle

    4t d'ESO

  • Santi Sapena

    Cap de departament - Matemàtiques i tecnologia

    4t d’ESO

  • Manel Bech

    1r de Batxillerat

  • Ramon Huguet

    1r de Batxillerat

  • Dolors Pla

    2n de Batxillerat

  • Carles Prieto

    2n de Batxillerat

  • Josep M. Nogué

    ESO - Batxillerat

  • Montse Dalmau

    Coordinadora Impuls - ESO

    Equip de Pastoral

  • Gemma Guàrdia

    Cap d’estudis ESO-BTX

    ESO - Batxillerat

  • M. A. Espuña

    ESO

  • Carme Fornells

    ESO

  • Jordi Alañá

    Cap de departament - Socials

    Equip de Pastoral

    ESO - Batxillerat

  • Francesc Coll

    Sotsdirector

    ESO i Batxillerat

  • Xavier Garcia

    Director

    ESO - Batxillerat

  • Joan Manel Quirós

    Batxillerat

  • Tina Razaui

    Primària - ESO

  • Mari Pérez

    Orientadora d'ESO i batxillerat

  • Anna Vilà

    ESO

Portes Obertes Girona

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.