L’ESO a Maristes Girona
Acompanyem els nostres alumnes en aquesta etapa tan important i els fem sentir com a casa. Els atenem adequant-nos a les necessitats personals de cadascú. Apostem per l’aprenentatge en llengües estrangeres més enllà de l’aula i el país d’origen. Afavorim l’èxit acadèmic.
L’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria acull noies i nois d’entre dotze i setze anys i comprèn quatre cursos acadèmics. El quart curs, a més, posa especial atenció en l’orientació acadèmica posterior i en la integració a la vida laboral.
Oferim reforç d'un tutor més per curs. Totes les classes de Secundària tenen un tutor extra per curs per tal d'atendre la diversitat dels nostres alumnes i poder acompanyar-los a ells i les seves famílies en el seu procés educatiu.
L’alumnat que completa satisfactòriament l’Educació Secundària Obligatòria té la possibilitat d’accedir al món laboral, o continuar estudis en la Formació Professional de Grau Mitjà o el Batxillerat.
A Maristes Girona:
• Afavorim l’aprenentatge significatiu, l’autonomia i el creixement personal.
• Valorem la cultura de l’esforç, del treball i de la constància.
• Potenciem les llengües i les matemàtiques amb projectes d’expressió oral i escrita i de problemes matemàtics.
• Desdoblem els grups classe per a l’ensenyament de les ciències i la tecnologia.
• Oferim matèries optatives de reforç, ampliació i tècniques d’estudi, i altres matèries de caire divers que puguin respondre a altres inquietuds dels nois i noies.
• Coordinem les actuacions per acollir i acompanyar alumnes, famílies i personal que s’incorporin al centre, assegurant-ne una bona adaptació.
• Acompanyem en les decisions de caràcter personal i acadèmic.
• Acompanyem els alumnes en el seu procés de creixement personal, ajudant-los a descobrir la seva interioritat i potenciant la seva predisposició a l’experiència religiosa personal i comunitària. Des del respecte a la llibertat personal i a la diversitat, oferim Jesús com a resposta a les seves preguntes.
• Vetllem per garantir la convivència a l’aula, al centre i a l’entorn, i desenvolupem la capacitat de l’alumnat i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.
• Coordinem les actuacions dels professors, els tutors i el Departament d’Orientació. Elaborem adaptacions curriculars per a alumnes que no assoleixen els objectius mínims i fem seguiment dels alumnes amb matèries suspeses.
• Potenciem l’excel·lència dels alumnes amb més capacitats presentant-los a premis i concursos.
• Utilitzem la plataforma Moodle per afavorir l’aprenentatge autònom.
• Considerem la tecnologia com a competència bàsica i com a metodologia de treball dins de l’aula, en les àrees del currículum.
• Eduquem per reduir la producció de residus i fomentem la cultura de la reutilització i el reciclatge.
• Treballem seguint el sistema de gestió per processos i millora continuada.