Inici | Oferta Educativa | Infantil

Infantil

Atents a totes les necessitats dels infants

L’etapa d’Educació Infantil: Un pilar fonamental per al desenvolupament integral dels infants.

Encara que l’etapa dels 3-6 anys és de caràcter voluntari, des de la nostra escola sabem que aquesta segona etapa de l’Educació Infantil és imprescindible pel bon desenvolupament físic, afectiu, intel·lectual i social dels infants.  

Treballem perquè els infants puguin començar a desenvolupar les competències necessàries per poder aprendre a aprendre, i aprendre a viure i conviure en societat. Però perquè això sigui possible, cal en primer lloc, generar un espai de confiança i seguretat on l’infant se senti feliç.  

Al llarg dels tres cursos que formen l’Educació Infantil (I3, I4 i I5) anirem construint els fonaments a nivell neurològic, psicomotriu i emocional, que seran imprescindibles perquè l’infant vagi construint el seu aprenentatge.  

Estructurem i planifiquem el nostre programa educatiu d'acord amb els 4 eixos de desenvolupament i aprenentatge que marca l’actual llei d’educació (LOMLOE) i ho fem recolzats de diferents projectes transversals, material didàctic adequat, espais adaptats i personal qualificat i especialitzat.

El curs 2021-2022, entra en vigor la LOMLOE (Llei Orgànica que Modifica la Llei Orgànica d’Educació), la nova llei d’Educació.  

Un dels nous elements que aporta aquesta llei, són les competències clau (comunes a totes les etapes de l’escolarització). Aquestes competències són l’essència d’aquells aprenentatges que l’alumnat ha d’assolir durant el procés educatiu i que li permetran donar resposta als nous reptes que planteja la societat. En el cas de l’etapa d’educació infantil, tal com afirma el Decret 21/2023, de 7 de febrer, «suposa l’inici del procés de desenvolupament de les competències clau, que seran les eines per continuar aprenent al llarg de la vida».  

 Aquestes competències clau són:  

  1. Competència en comunicació lingüística                                                                               
  2. Competència plurilingüe                                                                                                                 
  3. Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria                      
  4. Competència digital       
  5. Competència personal, social i aprendre a aprendre  
  6. Competència ciutadana              
  7. Competència en pensament creatiu                                                                                                    
  8. Competència en consciència i expressió culturals  

El currículum d’educació infantil estableix 4 eixos de desenvolupament i aprenentatge  alhora de planificar l’activitat educativa. Aquests eixos, són el conjunt de competències específiques, criteris d’avaluació i sabers que permeten estructurar l’acció educativa durant l’etapa d’infantil.  

EIXOS DE DESENVOLUPAMENT I APRENETATGE

1. Un infant que creix amb autonomia i confiança

Fa referència a competències específiques relacionades amb el domini del cos, el moviment, la coordinació, l’autoimatge… A saber expressar i reconèixer les emocions, sentiments i necessitats. A créixer amb seguretat i entendre el món a partir de les situacions quotidianes així com en anar progressant en l’adquisició de normes, hàbits saludables i anar guanyant confiança per construir la pròpia identitat

2. Un infant que es comunica amb diferents llenguatges

Fa referència a competències específiques relacionades amb interpretar, comprendre i expressar missatges per anar avançant en la comunicació. Així com en expressar-se de manera entenedora mitjançant diferents llenguatges.

3. Un infant que descobreix l’entorn amb curiositat

Fa referència a competències específiques relacionades amb observar, manipular i experimentar amb diferents materials per desenvolupar habilitats de raonament matemàtic. Anar desenvolupant el pensament científic i l’observació de l’entorn responent de forma creativa als diferents reptes i situacions. També inclouria competències relacionades amb la sostenibilitat i la conservació de l’entorn.

4. Un infant que forma part de la diversitat del món que l’envolta.

Fa referència a competències específiques relacionades amb la igualtat i crear lligams entre els infants, construir la pròpia identitat basada en valors democràtics i de respecte, així com valorar l’entorn social i cultural proper, respectant la diversitat per conviure.

Així treballem les competències

El nostre equip
  • Gemma Ruiz Capote

    Tutora de 1r d’Infantil A

  • Jordi Boixader

    Tutor de 1r d’Infantil B

  • Marta Pinto

    Tutora de 1r d’Infantil C

  • Sílvia Carmona

    Tutora de 2n d’Infantil A

  • Èlia Anaya

    Tutora de 2n d'infantil B

  • Eva Berga

    Tutora de 2r d’Infantil C

  • Bet Pujol

    Tutora de 3r d’Infantil A

  • Núria Caldero

    Tutora de 3r d’Infantil B

  • Griselda Muedra

    Tutora de 3r d’Infantil C

  • Estel Masmiquel

    Especialista Educació Física.

    Equip de Pastoral

    Cap de departament - Educació física

  • Alicia Muñoz

    Infantil

  • M. Carmen Victoria

    Aula d'acollida

  • Laura López

    Especialista d'Anglès

Portes Obertes Girona

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.